Reklama Google Ads pozwalają znacznie zwiększyć sprzedaż. Niestety samo wykupienie reklamy nie da nam gwarancji, że nasz sklep internetowy będzie przynosił znacznie większe przychody. Warto wiedzieć co zrobić, by zwiększyć potencjał reklamy produktowej.

Jak zrobić efektywną kampanię w Google Ads?

Ruch w sklepie na pewno zwiększy się, kiedy zaczniemy promować poprzez Google Ads. Można promować konkretne produkty, a dzięki temu również wskazywać na wszystkie pozostałe kategorie w sklepie. Różnego rodzaju kampanie marketingowe, które warto zastosować podczas promocji można sprawdzić m.in. na stronie Gogini.pl.

Google Ads pozwala na:

  • generowanie większego współczynnika konwersji od reklamy w sieci wyszukania,,
  • przyciąganie klientów dzięki wizualnemu charakterowi reklamy,
  • optymalizację i kontrolę nad budżetem, jaki chcemy wydać na reklamę,
  • lepsze wyszukiwanie naszej strony www, by znajdowała się w wynikach organicznych i nad reklamami tekstowymi.

Aby taka reklama miała sens należy wziąć pod uwagę frazy brandowe – marek konkurencyjnych oraz swoje marki. To skuteczna metoda pozyskiwania klientów. Co ważne koszt za kliknięcie frazy brandowej jest niższy od CPC dla innych fraz. Może to również zwiększać prawdopodobieństwo, że sklep internetowy będzie wyświetlał się wyżej od pozostałych.

W kampanii reklamowej w sieci wyszukiwania bardzo ważna również sama treść reklamy. Koniecznie dodajmy w niej wezwanie do działania – kup teraz, skorzystaj z promocji itd.

Treść powinna wyróżniać się na tle innych, dlatego warto zatrudnić eksperta, który będzie wiedział, jak opowiedzieć o naszej marce. Reklama powinna być również zwięzła i skupiać się na kilku ważnych elementach. Podobnie jak w kampanii produktowej warto również kierować klienta bezpośrednio do sklepu, aby trafiał na kategorie odpowiednie produktowe.

Rodzaje Google Ads

Reklamę Google Ads można podzielić na:

  1. Google Ads Search – to tekstowe reklamy, które dodawane są w wyszukiwarce Google.
  2. Google Shopping – to kampanie produktowe Google, można wybrać prezentowanie wszystkich wybranych produktów lub wszystkich, które znajdują się w sklepie internetowym.
  3. Google Display Network – reklama banerowa, w formie graficznej, jest ona umieszczana na stronach internetowych i aplikacjach.
  4. Google Shopping – kampanie produktowe, które pozwalają na prezentowanie produktów w wyszukiwarce Google.

Z Google Ads mogą korzystać praktycznie wszystkie sklepy internetowe. Niektóre produkty mogą jednak być w pewien sposób blokowane lub mają ograniczoną dostępność, jeśli chodzi o reklamę. Chodzi o leki, treści erotyczne, produkty finansowe lub hazard – kasyna i gry online związane z pokerem.

Takie produkty i usługi mogą być reklamowane, ale wiąże się to z różnymi ograniczeniami. Tego typu reklamy są dostępne dla zawężonej grupy odbiorców i obowiązują w ich kierowaniu ograniczenia wiekowe

Najczęściej z Google Ads korzystają przedsiębiorcy, którzy posiadają własny sklep internetowy lub punkt usługowy. Dzięki takiej reklamie mogą w łatwy sposób dotrzeć do klientów, zwłaszcza że wielu klientów korzysta na co dzień właśnie z wyszukiwarki Google. Z różnymi rozwiązaniami marketingowymi Google można zapoznać się na stronie Gogini.pl. Oprócz Google Ads ważne jest również pozycjonowanie stron oraz dobranie odpowiednich fraz kluczowych, które pozwolą na łatwiejsze wyszukiwanie sklepu internetowego przez potencjalnych klientów.

Rozliczanie Google Ads

Rozliczenie takiego typu reklamy jest bardzo proste. Płatność za reklamę następuje wtedy, kiedy klient faktycznie w nią wejście – jest to system PPC – Pay Per Click. Dzięki tego typu płatności można znacznie łatwiej obliczyć odpowiedni budżet na reklamę. Warto przed rozpoczęciem działań sprawdzić, jaka kampania będzie najbardziej efektywna i przyniesie dobre efekty sprzedażowe, które przełożą się na rozwój naszego sklepu internetowego.

Jeśli interesuje nas konkretna reklama, np. wizualna, można sprawdzić jej różne warianty na stronie Gogini.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.