Google Analytics już od kilkunastu lat stanowi jedno z podstawowych narzędzi służących ocenie zachowań klientów na naszej stronie internetowej. Podobnie jak inne usługi Google, również popularne GA rozwija się i ewoluuje, czego dowodem jest rychłe zamknięcie usługi Google Analytics Universal kosztem nowoczesnego Google Analytics 4.
Google Analytics – potężna broń w rękach specjalistów e-commerce
Zanim jednak przejdziemy do omówienia istoty przyszłych zmian, wyjaśnijmy dokładnie, czym jest Google Analytics. To nowoczesna usługa dostarczona przez Google, która może być wykorzystywana przez analityków, specjalistów marketingów internetowego, właścicieli stron internetowych oraz przedsiębiorców działających na zasadzie prowadzenia sklepu internetowego.
Google Analytics dostarcza szczegółowych raportów związanych z analizą ruchu na stronie oraz zachowań użytkowników, którzy na nią trafili. Takie informacje mogą nam bardzo dużo powiedzieć o tym, jakie są słabe i mocne strony naszej strony, a także będą stanowiły doskonały przyczynek do realizacji wielu usprawnień, które w dłuższym okresie będą zwiększały efektywność naszego biznesu internetowego. Usługa Google Analytics jest bezpłatna, a utworzenie konta GA nie powinno nikomu sprawić większych problemów.
Jakie jest zastosowanie Google Analytics?
Jakie jest najważniejsze zastosowanie narzędzia Google Analytics? Przede wszystkim monitorowanie popularności naszej strony, które zapewniają między innymi takie raporty jak:
- Źródło wizyt na naszej stronie,
- Najchętniej odwiedzane podstrony,
- Czas spędzany na poszczególnych podstronach,
- Raporty konwersji.
To tylko nieliczne z wielu raportów, do których zyskujemy dostęp, stosując zaawansowane narzędzie do analizy odbioru naszej strony. Raporty te mogą służyć nam poprawie efektywności funkcjonalnej strony, ale także stosowaniu skutecznych mechanizmów marketingu i co ważne, remarketingu.
Google Analytics dostarcza nam pełnej informacji o współczynniku odrzuceń, o popularności naszych treści publikowanych na łamach witryny, a także możliwości utworzenia najpopularniejszych profili użytkowników, co ułatwi dokładne ukierunkowanie następnej kampanii promocyjnej.
Z każdą nową wersją Google Analytics dostarcza nam coraz ciekawszych funkcjonalności, a naszym zadaniem jest wyłonienie spośród nich takich, które dają nam potencjał do stworzenia rentownego biznesu internetowego.
Już niebawem tylko Google Analytics w nowej wersji
Popularna w przeszłości wersja usługi GA pod tytułem Universal Analytics jest powoli zastępowana przez unowocześnioną wersję w postaci Google Analytics 4. Co więcej, już od połowy października zeszłego roku każde nowe konto Google Analytics jest domyślnie podłączone pod mechanizm GA4.
Zmiana wersji Google Analytics na czwartą generację przyniesie analitykom wiele dobrego. Przede wszystkim jest to niezwykle użyteczne narzędzie, które zostanie wzbogacone o mnogość nowych funkcji, a dodatkowo ułatwi proces analizowania efektywności strony internetowej i potencjalnych aplikacji mobilnych z poziomu jednego panelu.
Najnowsze informacje wskazują na datę 1 lipca 2023 roku jako dzień, w którym usługa GA Universal przestanie dokonywać jakichkolwiek pomiarów. A zatem już teraz warto zaznajomić się z Google Analytics 4 i przesiąść się na nowe narzędzie, co z pewnością zaowocuje efektywnymi i trafnymi analizami ruchu na naszej stronie.