Sporo mówi się o świadomości ekologicznej i tym, by produkować jak najmniej fizycznych nośników reklamowych. Jak najmniej nie oznacza całkowitego zrezygnowania z tego rodzaju reklamy. Mądrze zaprojektowany i świadomie umieszczony baner reklamowy jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż piętrzące się ulotki czy internetowy SPAM, który pozostanie niezauważony i bezpośrednio wyląduje w koszu na zbędne wiadomości. Tymczasem baner nie ma przekazywać niepotrzebnych informacji, wręcz przeciwnie – ma kondensować to, co najważniejsze!
Co musi mieć dobry baner?
Kolorowe, czarno-białe, duże, małe… Banery reklamowe mają dzisiaj mnóstwo opcji wydruku, wśród nich z pewnością znajdziemy tę, która odpowiada nam najbardziej. W prosty sposób możemy nie tylko pozyskać nowych klientów, ale i upewnić tych, z którymi już współpracujemy, że nasza firma godna jest zaufania, a strona wizualna nie jest dla nas bez znaczenia. Cała identyfikacja wizualna to niezwykle istotna kwestia, której nie należy bagatelizować, a wręcz stawiać ją jako fundament w całej naszej działalności promocyjnej.
- Kolorystyka
Dzisiejsze badania dowodzą, że kluczem do przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta jest kolor. Ważny jest tutaj kontrast. Kiedy patrzymy na najbardziej znane logotypy, mają one głównie dość intensywne, ale właśnie kontrastujące kolory. Biel i czerwień, biel, czerwień i granat, żółty i czarny – to najbardziej popularne połączenia. Psychologia kolorów mówi o podstawowych barwach przyciągających uwagę. Wszystkie je zawiera kultowe już logo Google, są to więc niebieski, czerwony, żółty, zielony i biały. Dodatkowo mówi się również o pomarańczowym.
- Treść
Pamiętajmy, że treść jest równie ważna, co forma. Dlatego też hasło (najlepiej powielane na wielu innych materiałach promocyjnych) czy myśl przewodnia marki powinna wpadać w ucho. Wystrzegajmy się siermiężnych, częstochowskich rymów.
- Grafika
Stonowana, ale przyciągająca uwagę grafika to ważna sprawa. Lepiej zrezygnować z seksistowskich zdjęć czy rysunków na rzecz minimalistycznego, zaprojektowanego specjalnie dla nas logotypu. Zapewni nam to neutralność przekazu, a jednocześnie dostatecznie go wzmocni. Indywidualna grafika to zdecydowanie coś, co powinien zawierać nasz projekt.
- Profesjonalizm
Jak mawia Clint Eastwood, każdy profesjonalista zna granice swoich możliwości. Dlatego też dobrze jest identyfikację wizualną zlecić fachowcom. To oni bowiem wiedzą najlepiej, jak spełnić nasze oczekiwania, a jednocześnie powołać do życia atrakcyjny dla klientów projekt. Oddajmy więc zaprojektowanie baneru reklamowego w ich ręce.
Dlaczego warto zainwestować w banery reklamowe?
Skuteczna strategia marketingowa powinna być wielopoziomowa i opierać się nie tylko na, umówmy się, najpopularniejszych środkach masowego przekazu, czyli Internecie i telewizji. To także identyfikacja wizualna w mieście i na materiałach promocyjnych. Dlatego nie zaniedbujmy kwestii banerów, reklam outdoorowych i gadżetów biurowych. Tylko spójna współpraca tych wszystkich elementów zapewni nam sukces na rynku.