Strategię marketingową zawsze należy dostosować do specyfiki firmy. W zależności od branży, ale też od sposobu działania danej firmy, inne działania promocyjne mogą zapewniać najlepsze rezultaty. Jak powinna się promować wypożyczalnia samochodów? Czy pomocna może być ramka do tablic rejestracyjnych? Jakie inne niestandardowe metody warto wybrać? Sprawdźmy!
Ramka do tablic rejestracyjnych i inne oznaczenia
Co zrobić, aby ludzi chcieli korzystać z usług Twojej wypożyczalni? Przede wszystkim muszą wiedzieć o istnieniu Twojej firmy. Powinieneś zatem wdrożyć strategię polegającą na zwiększaniu widoczności marki. Jak to zrobić i od czego zacząć? Pomocna może być ramka do tablic rejestracyjnych. Sprawdzą się również wszystkie inne nośniki, na których możesz zaprezentować ludziom nazwę swojej firmy i jej logo.
Jeśli chodzi o ramkę do tablic rejestracyjnych, jest to bardzo niewielka konstrukcja. Niemniej doskonale spisuje się jako nośnik reklamy, ze względu na swoją lokalizację. Samochód, który dużo się porusza, każdego dnia eksponuje daną markę co najmniej dziesiątkom ludzi. Nawet pojazd stojący na parkingu dobrze pełni swoją funkcję. Jednocześnie wypożyczalnia nie musi nikogo prosić o umieszczenie takiej, a nie innej ramki na swoich samochodach. To jej auta, więc sama o tym decyduje.
Promowanie swojej marki na samochodzie
Oczywiście markę można eksponować również innymi sposobami. Jednym z nich jest umieszczenie logo i nazwy firmy na samochodach. Jak najbardziej warto to zrobić. Nie zalecamy jednak, aby zalepiać całą karoserię. Może to sprawić, że samochody staną się mało atrakcyjne dla odbiorcy, przez co popyt na usługi spadnie. Co więcej, w przypadku niektórych wypożyczalni umieszczanie nazwy marki na karoserii jest całkowicie niewskazane. Mowa o wypożyczalniach aut luksusowych. W tym przypadku oferta jest kierowana głównie do firm i osób, które poszukują doskonale prezentujących się pojazdów. Jeśli na autach widnieją jakieś napisy czy grafiki, stają się one bezużyteczne, przez co klienci zwracają się ku konkurencji.
Promocja w Internecie
Niewątpliwie kluczem do sukcesu jest dzisiaj promocja w Internecie. Każda firma powinna prowadzić marketing online. Niemniej nie zawsze jest on tak samo skuteczny. Ponieważ wszyscy promują się w sieci, reklama online musi przybrać oryginalną formę, aby pokonać konkurencję. Warto na przykład promować się na forach i grupach w mediach społecznościowych. Jakie powinny to być grupy? To już zależy od tego, do kogo kierujesz swoją ofertę. Mogą to być grupy turystyczne czy też zrzeszające osoby korzystające z danego lotniska. To dobre adresy, jeśli ofertę kierujesz głównie do turystów. Jeśli do firm, zapisz się do grup firmowych.
Oczywiście z niektórych całkowicie standardowych metod promocji w sieci też nie warto rezygnować. Przykładowo, pozycjonowanie powinna prowadzić każda firma, która chce pozyskiwać nowych klientów. Obecnie korzystanie z wyszukiwarki to najpopularniejszy sposób poszukiwania usług i produktów. Generalnie polecamy, aby przyłożyć się do reklamy online, niemniej ramka do tablic rejestracyjnych i inne formy promocji w świecie rzeczywistym też są ważne.