Najnowsze technologie nieodwracalnie zmieniają świat. Warto próbować za nimi nadążyć. Czym są systemy digital signage i DOOH? Kiedy się z nimi stykamy i co nam oferują?

Firma Samsung jest jednym z największych działaczy na rynku rozwiązań digital signage i DOOH. Ma bogatą ofertę ekranów dostosowanych do tego rodzaju przekazów. Systemy digital signage i DOOH wchodzą w skład nowoczesnych technologii, które są obecna na co dzień wokół nas. Zmieniają naszą rzeczywistość i ułatwiają funkcjonowanie w świecie, który opiera się na rozwiązaniach elektronicznych.

Czym jest digital signage i DOOH?

Digital signage wiąże się nierozerwalnie z komunikacją cyfrową. Jest to system, który pozwala na prezentację treści multimedialnych dzięki centralnemu zarządzaniu siecią wyświetlaczy. Systemy digital signage wykorzystują przy przekazywaniu treści monitory i ekrany LED, LCD, CRT, display plazmy oraz projektory z ekranem multimedialnym.

Digital signage ma wiele korzyści. Pozwala na wykorzystanie ruchomego obrazy i dźwięku, całkowitą kontrolę nad przekazywaniem treści oraz ma szeroką możliwość zastosowań. Systemy digital signage są elastyczne i wykazują większą skuteczność niż klasyczne środki przekazu. Wykorzystywane są do przekazywania wiadomości, informacji i wyświetlania reklam.

Digital signage nazywany jest także „cyfrowym wyjściem z domu” (Digital Out Of Home) – DOOH. DOOH jest nowoczesnym nośnikiem cyfrowym LED, który pozwala na ukazywanie treści w miejscach publicznych. Ekrany LED mają wysoką jasność ekranu, co pozwala na wyświetlanie treści nawet w pełnym słońcu. Nośniki DOOH pozwalają na nieustanne wyświetlanie i aktualizowanie informacji. Dostarczają one atrakcyjne wizualnie interaktywne treści. Dodatkowo nośniki cyfrowe umożliwiają prowadzenie wielu kampanii jednocześnie w ramach slotów reklamowych, które synchronizują się z działaniami w mediach społecznościowych.

Kiedy stykamy się z tymi rozwiązaniami?

Tego rodzaju nowoczesne rozwiązania proponowane przez Samsunga wykorzystywane są w handlu, turystyce i administracji publicznej – usprawniają działanie tego typu miejsc. Są one przystosowane do konkretnych preferencji i potrzeb odbiorców. Najczęściej możemy mieć z nimi styczność na lotniskach, w hotelach, dworcach, sieciach usługowych i punktach sprzedaży. Systemy digital signage są przeznaczone również dla studiów telewizyjnych oraz centrów zarządzania. Treści mogą być wyświetlane właściwie w każdym miejscu i o każdym czasie. Są alternatywą dla tradycyjnych form przekazu takich jak bilbordy, banery czy plakaty.

Systemy digital signage tworzone są w oparciu o badania rynku, a w szczególności trenów dotyczących nowych technologii. Nowe rozwiązania mają nadążyć za oczekiwaniami klientów i odbiorców. Technologie zastosowane w danej przestrzeni są dopasowywane do konkretnego obiektu oraz funkcji, jaką system ma spełniać. Pozwalają na osadzenie informacji w kontekście.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.